Projekty EU + dotace
Kroužek “Pohybová laboratoř” – od února do prosince 2023
Zajištění vzniku netradičního volnočasového kroužku pod názvem „Pohybová laboratoř“, který bude probíhat v prostorách ZŠ Osmička a bude určen pro děti od 6 do 15 let věku. Jedná se o kroužek, v rámci kterého budeme podporovat unikátní individuální projev dítěte a samostatnost v jeho jednání. Skrze sdílenou zkušenost se děti učí vytrvale věnovat pozornost svému organismu, jednání, pocitům, komunikaci a vztahům s okolním světem. Navíc zajistíme dětem bezplatnou pravidelnou volnočasovou aktivitu. ZŠ Osmička chce dětem z uvedené školy nabídnout bezplatný pravidelný kroužek (1x v týdnu 120 min).
ERASMUS+ KA122 – SCH
Název celého projektu: Nové aktivity pro rozvoj jazykových kompetencí a projektové výuky
Začátek: 1.3.2022
Konec: 31.8.2023
Délka trvání pro splnění aktivit: 18 měsíců
Více o projektu
SPLIT
Cíl: Zkvalitnění výuky angličtiny prostřednictvím nových metod a inovací – Bude zpracován zásobník námětů pro výuku venku a projektovou výuku, tyto náměty budou zahrnovat využití anglického jazyka, zapojení pohybových aktivit a ICT technologií. Po praktickém vyzkoušení ve výuce a revizi bude zásobník svázán do podoby brožury, která bude volně dostupná v online i fyzické podobě jakýmkoli zájemcům nejen z naší školy, ale i okolí.
Žáci budou zpracovávat samostatné projekty, které budou pedagogy hodnoceny z hledisek vhodného využití ICT technologií, práce s anglickým jazykem, praktičnosti a prospěšnosti pro veřejnost (např. výuková mapa, desková hra, karetní hra, edukativní výstava apod.).
DUBLIN
Cíl: Hravé a kreativní hodiny angličtiny – Nové tipy na hravé, kreativní a zábavné aktivity z kurzu bezprostředně po absolvování začneme využívat v hodinách se žáky a reflektovat jejich přínos a úspěšnost. Aktivity, které se osvědčí, prostřednictvím workshopu představíme pedagogům jiných škol, rodičům i dalším libovolným zájemcům, kteří preferují zábavné učení před klasickými postupy dlouhodobě praktikovanými ve výuce cizích jazyků.
AMSTERDAM
Cíl: Zkvalitnění samostatné práce žáků při projektové výuce – Po absolvování vzdělávací aktivity zaměřující se na současné nezbytné kompetence pro život dokážeme i naše žáky lépe vést v jejich kompetenčním rozvoji, aby obstáli v současném studijním i pracovním světě, ve kterém žijí. Naučí se organizovat svůj čas, vytyčovat si cíle, věnovat se potřebné relaxaci, ujasnit si své silné a slabé stránky a mimo jiné také adekvátně samostatně zpracovat vlastní projekty. Projekty žáků jsou hodnoceny pedagogy a nejúspěšnější z nich dále prakticky zpřístupněny veřejnosti pro širší užitek. Hodnotícími kritérii projektů je především dobré časové rozvržení práce, splnění vytyčeného cíle, schopnost vyhledat informace, udržitelnost. Projekty může hodnotit i samotná veřejnost, které jsou zpřístupněny. Rozvoj kompetencí žáků se promítá v každém realizovaném projektu a míře kvality jeho zpracování. Podle nedostatků dokážeme rozeznat, jaké stránky osobností žáků dále posilovat.
ALICANTE
Cíl: Získání nových námětů pro projektovou výuku – Budou vyhodnocovány výsledky žáků v projektové výuce při práci s digitálními technologiemi, praktickým použitím anglického jazyka a celkovou udržitelností a prospěšností svého projektu. Proškolený pedagog odprezentuje své nově nabyté dojmy z kurzu při společném diskuzním setkání pedagogů.
PRIRUCKA_AKTIVIT___VYUKA_VENKU__PROJEKTOVa_VYUKA__VYUKA_V_ANGLICTIN__.pdf
Vzdělávací kurzy pro pedagogy Erasmus+
O programu Erasmus+
V průběhu podzimu 2021 jsme předložili projektovou žádost v programu Erasmus+. Jedná se o první realizovaný projekt za naši školu a byl nám v následujících zimních měsících úspěšně schválen. Jak vše funguje a kdo se může zapojit?
Zapojili jsme se do aktivity “školní vzdělávání”, v rámci něhož se realizují projekty pro mateřské, základní, střední školy a další organizace navázané na školní vzdělávání. Rozdělují se na klíčové akce Projekty mobility osob a Partnerství pro spolupráci. Zabýváme se projekty mobility osob, a sice pedagogů školy. Projekty mobility v oblasti vzdělávání dospělých podporují mezinárodní mobility pracovníků organizací, které působí ve vybrané vzdělávací oblasti – v tomto případě základní školy. Cílem je podpořit profesní rozvoj osob pracujících v oblasti vzdělávání absolvováním výukového pobytu, účastí na vzdělávacím kurzu, stínováním nebo stáží v zahraniční partnerské organizaci. Naši pracovníci opakovaně navštíví zahraniční vzdělávací kurzy zaměřené na badatelskou výuku, učení venku, rozvoj kompetencí pro život, psychohygienu aj. Kurzy jsou v anglickém jazyce, takže si účastníci procvičí i slovní zásobu a angličtinu v praxi.
Účast na kurzech nebo školeních v zahraničí volí každá škola na základě svých potřeb jako instituce, ale i potřeb svých jednotlivých pracovníků. Z kurzů si odvážíme poznámky, záznamy, fotky, užitečné odkazy a tipy. Vzhledem k tomu, že soustavně musí být zajištěn chod školy, pedagogové se na kurzech střídají v menších skupinkách nebo jako jednotlivci. Po svém návratu pak prostřednictvím praktického workshopu svým kolegům předávají získané poznatky.
Trvání projektu ZŠ Osmička: 1.3.2022 – 31.8.2023
Počet mobilit: 17
Podrobné informace o programu zjistíte také na stránkách Domu zahraniční spolupráce ZDE.
Poznávačky po našem městě
Naši milí žáci si v rámci projektové výuky ve skupinkách připravili několik poznávacích tras po městě. Vyzkoušejte některé z nich nebo třeba všechny
A co je na nich přidáno navíc? Využijete svůj mobil. Stačí, když bude dostatečně nabitý a může být úplně klidně offline, internet nebudete potřebovat. Mobil využijete při plnění drobných úkolů a osvojíte si různé nástroje, které se v něm ukrývají a určitě se někdy můžou hodit
Užijte si příjemně procházky.
Trasa_Toulky_kolem_Cepele.pdf
Trasa_Stinadla_se_bouri.pdf
Trasa_Cestou_pameti_osvobozeni.pdf
Trasa_V_Roudnici_u_Labe.pdf
EDUpoint
Škola Osmička se zapojila do sítě EDUpoint, která je místem pro získávání informací, síťování, diskusi a řešení problémů v oblasti vzdělávání pod patronací EDUin, o. p. s.
Informace o připravovaných akcích naleznete také na této webové stránce a na našich facebookových stránkách @skola8smicka
ERASMUS+ KA122 – SCH
Název celého projektu: Nové aktivity pro rozvoj jazykových kompetencí a projektové výuky
Začátek: 1.3.2022
Konec: 31.8.2023
Délka trvání pro splnění aktivit: 18 měsíců
Více o projektu
SPLIT
Cíl: Zkvalitnění výuky angličtiny prostřednictvím nových metod a inovací – Bude zpracován zásobník námětů pro výuku venku a projektovou výuku, tyto náměty budou zahrnovat využití anglického jazyka, zapojení pohybových aktivit a ICT technologií. Po praktickém vyzkoušení ve výuce a revizi bude zásobník svázán do podoby brožury, která bude volně dostupná v online i fyzické podobě jakýmkoli zájemcům nejen z naší školy, ale i okolí.
Žáci budou zpracovávat samostatné projekty, které budou pedagogy hodnoceny z hledisek vhodného využití ICT technologií, práce s anglickým jazykem, praktičnosti a prospěšnosti pro veřejnost (např. výuková mapa, desková hra, karetní hra, edukativní výstava apod.).
DUBLIN
Cíl: Hravé a kreativní hodiny angličtiny – Nové tipy na hravé, kreativní a zábavné aktivity z kurzu bezprostředně po absolvování začneme využívat v hodinách se žáky a reflektovat jejich přínos a úspěšnost. Aktivity, které se osvědčí, prostřednictvím workshopu představíme pedagogům jiných škol, rodičům i dalším libovolným zájemcům, kteří preferují zábavné učení před klasickými postupy dlouhodobě praktikovanými ve výuce cizích jazyků.
AMSTERDAM
Cíl: Zkvalitnění samostatné práce žáků při projektové výuce – Po absolvování vzdělávací aktivity zaměřující se na současné nezbytné kompetence pro život dokážeme i naše žáky lépe vést v jejich kompetenčním rozvoji, aby obstáli v současném studijním i pracovním světě, ve kterém žijí. Naučí se organizovat svůj čas, vytyčovat si cíle, věnovat se potřebné relaxaci, ujasnit si své silné a slabé stránky a mimo jiné také adekvátně samostatně zpracovat vlastní projekty. Projekty žáků jsou hodnoceny pedagogy a nejúspěšnější z nich dále prakticky zpřístupněny veřejnosti pro širší užitek. Hodnotícími kritérii projektů je především dobré časové rozvržení práce, splnění vytyčeného cíle, schopnost vyhledat informace, udržitelnost. Projekty může hodnotit i samotná veřejnost, které jsou zpřístupněny. Rozvoj kompetencí žáků se promítá v každém realizovaném projektu a míře kvality jeho zpracování. Podle nedostatků dokážeme rozeznat, jaké stránky osobností žáků dále posilovat.
ALICANTE
Cíl: Získání nových námětů pro projektovou výuku – Budou vyhodnocovány výsledky žáků v projektové výuce při práci s digitálními technologiemi, praktickým použitím anglického jazyka a celkovou udržitelností a prospěšností svého projektu. Proškolený pedagog odprezentuje své nově nabyté dojmy z kurzu při společném diskuzním setkání pedagogů.
PRIRUCKA_AKTIVIT___VYUKA_VENKU__PROJEKTOVa_VYUKA__VYUKA_V_ANGLICTIN__.pdf
Vzdělávací kurzy pro pedagogy Erasmus+
O programu Erasmus+
V průběhu podzimu 2021 jsme předložili projektovou žádost v programu Erasmus+. Jedná se o první realizovaný projekt za naši školu a byl nám v následujících zimních měsících úspěšně schválen. Jak vše funguje a kdo se může zapojit?
Zapojili jsme se do aktivity “školní vzdělávání”, v rámci něhož se realizují projekty pro mateřské, základní, střední školy a další organizace navázané na školní vzdělávání. Rozdělují se na klíčové akce Projekty mobility osob a Partnerství pro spolupráci. Zabýváme se projekty mobility osob, a sice pedagogů školy. Projekty mobility v oblasti vzdělávání dospělých podporují mezinárodní mobility pracovníků organizací, které působí ve vybrané vzdělávací oblasti – v tomto případě základní školy. Cílem je podpořit profesní rozvoj osob pracujících v oblasti vzdělávání absolvováním výukového pobytu, účastí na vzdělávacím kurzu, stínováním nebo stáží v zahraniční partnerské organizaci. Naši pracovníci opakovaně navštíví zahraniční vzdělávací kurzy zaměřené na badatelskou výuku, učení venku, rozvoj kompetencí pro život, psychohygienu aj. Kurzy jsou v anglickém jazyce, takže si účastníci procvičí i slovní zásobu a angličtinu v praxi.
Účast na kurzech nebo školeních v zahraničí volí každá škola na základě svých potřeb jako instituce, ale i potřeb svých jednotlivých pracovníků. Z kurzů si odvážíme poznámky, záznamy, fotky, užitečné odkazy a tipy. Vzhledem k tomu, že soustavně musí být zajištěn chod školy, pedagogové se na kurzech střídají v menších skupinkách nebo jako jednotlivci. Po svém návratu pak prostřednictvím praktického workshopu svým kolegům předávají získané poznatky.
Trvání projektu ZŠ Osmička: 1.3.2022 – 31.8.2023
Počet mobilit: 17
Podrobné informace o programu zjistíte také na stránkách Domu zahraniční spolupráce ZDE.
Poznávačky po našem městě
Naši milí žáci si v rámci projektové výuky ve skupinkách připravili několik poznávacích tras po městě. Vyzkoušejte některé z nich nebo třeba všechny
A co je na nich přidáno navíc? Využijete svůj mobil. Stačí, když bude dostatečně nabitý a může být úplně klidně offline, internet nebudete potřebovat. Mobil využijete při plnění drobných úkolů a osvojíte si různé nástroje, které se v něm ukrývají a určitě se někdy můžou hodit
Užijte si příjemně procházky.
Trasa_Toulky_kolem_Cepele.pdf
Trasa_Stinadla_se_bouri.pdf
Trasa_Cestou_pameti_osvobozeni.pdf
Trasa_V_Roudnici_u_Labe.pdf
EDUpoint
Škola Osmička se zapojila do sítě EDUpoint, která je místem pro získávání informací, síťování, diskusi a řešení problémů v oblasti vzdělávání pod patronací EDUin, o. p. s.
Informace o připravovaných akcích naleznete také na této webové stránce a na našich facebookových stránkách @skola8smicka