PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ

Johana Elisová

Školní psycholožka

Co dělá školní psycholog?

  • koordinuje pedagogicko-psychologické poradenství ve škole
  • pracuje s celým systémem školy (vedení, ped.sbor, třídní učitelé,žáci, rodiče žáků)
  • podílí se na vytváření strategií a programů zaměřených na podporu rozvoje osobnosti žáků
  • podílí se na vytváření a realizaci preventivních programů
  • podílí se na monitorování problémových projevů chování, provádí analýzy a návrhy konkrétních opatřeni
  • pracuje průběžně s žákovskými kolektivy a ovlivňuje prostřednictvím sociálního učení sociální klima školních tříd a potažmo celé školy
  • podílí se na přijímacím řízení
  • podílí se na zápisech dětí do 1. tříd
  • koordinuje kariérové poradenství s ostatními subjekty
  • poskytuje konzultační pomoc rodičům nebo jiným osobám odpovědným za výchovu
  • zajišťuje koordinaci poskytovaných služeb s ostatními subjekty, zejména PPP, SPC, SVP
  • zajišťuje koordinaci služeb poskytovaných dalšími odborníky ve státním i nestátním sektoru
  • dodržuje etický kodex školního psychologa

Nadstandardní činnosti

  • osvětová a vzdělávací činnost
  • pomoc při organizaci zážitkové pedagogiky a volno časových aktivit
  • pomoc s konkurzními řízeními vyhlašovanými školou
  • školní psychologové mohou nabízet i jiné druhy nadstandardních činností podle toho, v čem získali další odborné vzdělání

Kontakt

  • Konzultační hodiny (žáci, rodiče, pedagogové): Pátek 13. – 16. hod. (3. patro)
  • Tel.: 777 264 627
  • Email: johana.elisova@gmail.com

Barbora Rajchlová

Školní speciální pedagožka

výchovná poradkyně

spolupráce s PPP, SPC – podpůrná opatření

Co dělá školní speciální pedagog a výchovný poradce?

  • Poradenské činnosti 

    • vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a přípravu návrhů na další péči o tyto žáky 
    • zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky vzdělávacích potřeb a intervenční činnost pro žáky s SPU 
    • příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žáků školou a PPP a SPC a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků 

    Metodická a informační činnosti a) zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence 

    • metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách integrace 
    • individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými 
    • předávání odborných informací z oblasti péče o žáky s SPU pedagogickým pracovníkům 
    • poskytování informací o činnosti školy, školských zařízení, dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům 
    • shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů 
    • vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná 

    opatření 



  • vedení předmětu speciálně pedagogické péče

Kontakt

  • Konzultační hodiny (žáci, rodiče, pedagogové): středa 13. – 15. hod. (2. patro)
  • Email: barbora.rajchlova@skolaosmicka.cz

Klára Svobodová

metodička prevence

vedoucí ekotýmu

Co dělá metodik prevence?

  • Metodické a koordinační činnosti 

    • Koordinace tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy. 
    • Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů. 
    • Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.). 
    • Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů. 
    • Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců; prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasismu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti. 
    • Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s odbornými pracovišti (poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými, a dalšími zařízeními a institucemi), které působí v oblasti prevence sociálně patologických jevů. 
    • Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů. 
    • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence sociálně patologických jevů v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů. 
    • Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a 

    realizovaná opatření. 

     

    Informační činnosti 

    • Zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy. 
    • Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností. 
    • Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů (orgány státní správy a samosprávy, střediska výchovné péče, poradny, zdravotnická zařízení, Policie ČR, orgány sociální péče, nestátní organizace působící v oblasti prevence, centra krizové intervence a další zařízení, instituce i jednotliví odborníci). 
    • Poradenské činnosti 
    • Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli). 
    • Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj sociálně patologických jevů ve škole. 
    • Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování 

    poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.



Kontakt

  • Konzultační hodiny (žáci, rodiče, pedagogové): dle domluvy
  • Email: klara.svobodova@skolaosmicka.cz

Marek Pelech

krizový interevent

zdravotník

Co dělá krizový intervent?

  • umí pomoci zpřehlednit, a strukturovat klientovo prožívání v náročné situaci
  • aktivně naslouchá
  • analyzuje základní aktuální potřeby klienta
  • pomáhá nastavit plán řešení problému
  • spolupracuje s ostatními členy poradenského pracoviště
  • podpora klienta řešit problém
  • první pomoc
  • řešení zranění, úrazů

Kontakt

  • Konzultační hodiny (žáci, rodiče, pedagogové): dle domluvy
  • Email: marek.pelech@skolaosmicka.cz