PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ
Johana Elisová
Školní psycholožka
Co dělá školní psycholog?
- koordinuje pedagogicko-psychologické poradenství ve škole
- pracuje s celým systémem školy (vedení, ped.sbor, třídní učitelé,žáci, rodiče žáků)
- podílí se na vytváření strategií a programů zaměřených na podporu rozvoje osobnosti žáků
- podílí se na vytváření a realizaci preventivních programů
- podílí se na monitorování problémových projevů chování, provádí analýzy a návrhy konkrétních opatřeni
- pracuje průběžně s žákovskými kolektivy a ovlivňuje prostřednictvím sociálního učení sociální klima školních tříd a potažmo celé školy
- podílí se na přijímacím řízení
- podílí se na zápisech dětí do 1. tříd
- koordinuje kariérové poradenství s ostatními subjekty
- poskytuje konzultační pomoc rodičům nebo jiným osobám odpovědným za výchovu
- zajišťuje koordinaci poskytovaných služeb s ostatními subjekty, zejména PPP, SPC, SVP
- zajišťuje koordinaci služeb poskytovaných dalšími odborníky ve státním i nestátním sektoru
- dodržuje etický kodex školního psychologa
Nadstandardní činnosti
- osvětová a vzdělávací činnost
- pomoc při organizaci zážitkové pedagogiky a volno časových aktivit
- pomoc s konkurzními řízeními vyhlašovanými školou
- školní psychologové mohou nabízet i jiné druhy nadstandardních činností podle toho, v čem získali další odborné vzdělání
Kontakt
-
Konzultační hodiny (žáci, rodiče, pedagogové): Pátek 13. – 16. hod. (3. patro)
-
Tel.: 777 264 627
-
Email: johana.elisova@gmail.com
Barbora Rajchlová
Školní speciální pedagožka
výchovná poradkyně
spolupráce s PPP, SPC – podpůrná opatření
Co dělá školní speciální pedagog a výchovný poradce?
-
Poradenské činnosti
- vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a přípravu návrhů na další péči o tyto žáky
- zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky vzdělávacích potřeb a intervenční činnost pro žáky s SPU
- příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žáků školou a PPP a SPC a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků
Metodická a informační činnosti a) zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence
- metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách integrace
- individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými
- předávání odborných informací z oblasti péče o žáky s SPU pedagogickým pracovníkům
- poskytování informací o činnosti školy, školských zařízení, dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům
- shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
- vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná
opatření
- vedení předmětu speciálně pedagogické péče
Kontakt
-
Konzultační hodiny (žáci, rodiče, pedagogové): středa 13. – 15. hod. (2. patro)
-
Email: barbora.rajchlova@skolaosmicka.cz
Klára Svobodová
metodička prevence
vedoucí ekotýmu
Co dělá metodik prevence?
-
Metodické a koordinační činnosti
- Koordinace tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy.
- Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů.
- Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.).
- Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
- Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců; prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasismu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti.
- Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s odbornými pracovišti (poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými, a dalšími zařízeními a institucemi), které působí v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
- Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence sociálně patologických jevů v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
- Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a
realizovaná opatření.
Informační činnosti
- Zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
- Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.
- Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů (orgány státní správy a samosprávy, střediska výchovné péče, poradny, zdravotnická zařízení, Policie ČR, orgány sociální péče, nestátní organizace působící v oblasti prevence, centra krizové intervence a další zařízení, instituce i jednotliví odborníci).
- Poradenské činnosti
- Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).
- Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj sociálně patologických jevů ve škole.
- Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování
poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.
Kontakt
-
Konzultační hodiny (žáci, rodiče, pedagogové): dle domluvy
-
Email: klara.svobodova@skolaosmicka.cz
Marek Pelech
krizový interevent
zdravotník
Co dělá krizový intervent?
- umí pomoci zpřehlednit, a strukturovat klientovo prožívání v náročné situaci
- aktivně naslouchá
- analyzuje základní aktuální potřeby klienta
- pomáhá nastavit plán řešení problému
- spolupracuje s ostatními členy poradenského pracoviště
- podpora klienta řešit problém
- první pomoc
- řešení zranění, úrazů
Kontakt
-
Konzultační hodiny (žáci, rodiče, pedagogové): dle domluvy
-
Email: marek.pelech@skolaosmicka.cz